Wciągarki łańcuchowe ręczne i elektryczne
Wciągarka łańcuchowa ręczna lub elektryczna, w zastosowaniach scenicznych służy najczęściej do podnoszenia i zmiany wysokości konstrukcji scenicznych. Często sztankiety w teatrach wykonane są z quadrosystemu lub trisystemu który zmienia wysokość na skutek pracy wciągarki łańcuchowej. Czytaj więcej...
Tak samo sprawa ma się w przypadku scen mobilnych i zadaszeń, gdzie istnieje możliwość zmiany wysokości np. quadrosystemu z oświetleniem. Oczywiście niezbędne jest wtedy odpowiednie okablowanie, pas kablowy z koszem lub pantograf, który zapewni zasilanie na ruchomym elemencie konstrukcji scenicznej.
Istnieją dwa rodzaje wciągarek łańcuchowych do zastosowań na scenie i estradzie. Wciągarki łańcuchowe ręczne oraz wciągarki łańcuchowe elektryczne.
Wciągarki łańcuchowe ręczne
Są prostsze w obsłudze, jednak trzeba ręcznie przeciągać łańcuch, aby nasz sztankiet zmienił wysokość. Dodatkowo wciągarki łańcuchowe ręczne powinny mieć specjalny ocynkowany łańcuch RUD zgodny z normą DIN 5684-8.
Wciągarki łańcuchowe elektryczne
W przeciwieństwie do wciągarek łańcuchowych ręcznych, wciągarki łańcuchowe elektryczne sterowane są z poziomu panelu sterowania. W przypadku wciągarek łańcuchowych elektrycznych konieczne jest odpowiednie okablowanie siłowe i panel sterujący. W niektórych przypadkach niezbędne okażą się także rozgałęziacze i splitery do silników wciągarek, oraz przewody wieloparowe np. typu Harting. Wciągarki łańcuchowe posiadają możliwość składania nadmiaru łańcucha do specjalnych toreb które mocuje się przy mechanizmie wciągarki.
Jak wybrać wciągarkę łańcuchową
Przy wyborze wciągarki łańcuchowej ręcznej lub elektrycznej należy zwrócić uwagę na dwa podstawowe parametry. Maksymalny udźwig który musi być dostosowany do obciążenia które będziemy podnosić. Drugim parametrem jest wysokość na którą chcemy podnosić obiekt, ponieważ od tego zależy długość łańcucha wciągarki.
Najpopularniejsze są wciągarki łańcuchowe ręczne Eller oraz wciągarki łańcuchowe elektryczne CM Lodestar. Polecamy zobaczyć również konstrukcje sceniczne qudrosystem i trisystem, podesty sceniczne, najazdy kablowe, oraz szafy rack.
Reutlinger Uchwyt do zawiesi linowych 50SV II M12 WLL: 60 kg przy Ø 4 mm, 90 kg przy Ø 5 mm
189,00 złReutlinger Uchwyt do zawiesi linowych Cable Glider 80SV II M20 Flying Eye 72 mm WLL : 60 kg with Ø 4 mm, 90 kg with Ø 5 mm
514,00 złShowtec 4-kanałowy kontroler wciągarek Chainhoist PLE-30-40, sterowanie bezpośrednie - wersja walizkowa
2 943,00 złRekomendowane artykuły
Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?
Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.
Jak chronić instrument w trakcie podróży?
Czy wiesz, że w trakcie podróży instrumenty muzyczne stale są narażone na drgania, uderzenia i przetarcia? Jeśli w odpowiedni sposób ich nie zabezpieczysz, musisz liczyć się z poważnymi konsekwencjami. W skrajnych przypadkach niewłaściwy transport może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia instrumentu. Sprawdź, co należy zrobić, aby temu zapobiec!
Wytwornice dymu od podstaw, czyli jak się do tego zabrać? Jaka wytwornica dymu będzie najlepsza?
Wytwornice dymu od podstaw, czyli jak się do tego zabrać? Jaka wytwornica dymu będzie najlepsza?
Wytwornice dymu, cała tajemnica w jednym artykule:)
Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?
Sterowanie DMX. Na temat sterowania za pomocną sygnału DMX pisali już chyba wszyscy. Niestety większość publikacji na ten temat jest po prostu nie zrozumiała dla normalnego człowieka. Aby dowiedzieć się jak wykorzystać sterowanie DMX w praktyce, trzeba przeczytać całe elaboraty naukowe, a i tak nie do końca wiadomo o co chodzi. Dlatego postanowiłem w sposób bardzo prosty i krótki opisać jak się do tego zabrać od strony praktycznej.